Opettajat

Raija Lehmussaari

Balettipedagogi, koreografi, STTL, HuK, koulun rehtori

Tanssi on minulle elämä, se on osa identiteettiäni. Paitsi että rakastan tanssia taiteena, nautin myös suunnattomasti opettamisesta ja yhteisistä kokemuksista ja kohtaamisista oppilaideni kanssa.

Pyrin valamaan oppilaisiini itseluottamusta, rohkeutta ja yritteliäisyyttä, ja kun näen ilon loistavan heidän silmissään, koen onnistuneeni opettajana. On hienoa nähdä, kun oppilas tekee tunnilla ensimmäisen kerran oikeanlaisen pliéen tai kun hänessä näkyy pienikin koordinaation pilkahdus, ne hetket ovat minulle tärkeitä. Minulle on myös tärkeää antaa jokaiselle oppilaalleni mahdollisuus näkyä ja loistaa näyttämöllä.

Tanssi on kiva harrastus, mutta siihen on myös suhtauduttava vakavasti. Opetuksen pitää myös olla oikeaoppista, sillä virheitä on myöhemmin vaikea korjata. Vaikka ei luonnonlahjakkuus olisikaan, niin kovalla työllä tekniikan oppii.

Jos haaveilet tanssijan urasta, ei pelkkä oikea tekniikka kuitenkaan vielä riitä. Sinun pitää pohtia, onko sinulla omaa sanottavaa tanssijana? Kuinka luova ja herkkä olet? Kuinka paljon pystyt antamaan itsestäsi? Nämä seikat tekevät tekniikan lisäksi tanssijan.

Haluan antaa oppilailleni kaiken, mitä minulla on annettavaa. Toivon, että kaikki oppilaani kokevat onnistumisen ja ilon hetkiä baletin parissa.

Yhteys: raija.lehmussaari@gmail.com, puh. 050 522 8441

Lue lisää Raijasta

Jasmin Ben-Ami

Jasmine Ben-Ami

Tanssi on minulle elämäntapa ja suuri ilo. Balettitunneillani saa tanssia täydellä sydämellä ja punaisin poskin.

Aloitin baletin 5-vuotiaana ja siitä lähtien baletin maailma on vienyt täysin mukanaan. Olen opiskellut balettia Helsingin tanssiopistossa, Vantaan lapsibaletissa, Suomen Kansallisoopperan balettikoulussa ja Raija Lehmussaaren balettikoulussa sekä lukuisilla kursseilla Suomessa, Israelissa ja Yhdysvalloissa. Tärkeimpiä opettajiani ovat olleet Marin Velchev, Tamara Popova-Velcheva sekä tietenkin Raija Lehmussaari.

Jasmine opettaa koulussa mm. baletin repertuaaria.

Yhteys: jasminebaletti@gmail.com

Eeva Kukkonen

Eeva Latto

Olen valmistunut  tanssinopettajaksi Turun AMK:n Taideakatemiasta vuonna 2015, minkä lisäksi olen täydentänyt opintojani ulkomailla, mm. Latviassa ja Portugalissa.

Olen reipas ja iloinen opettaja, jolta ei puutu huumorintajua. Tunneillani sukelletaan nuttura viuhuen tanssitaiteen syövereihin.

Eeva opettaa koulussa balettia, nykytanssia ja jazzia.

Yhteys: eeva.balettikoulu@gmail.com

Irina Sorsa

Olen pikkutytöstä lähtien ollut ikiliikkuja. Löysin kipinän tanssiin jo heti ensimmäisestä balettitunnistani. Tanssista tuli intohimoni – sen haasteellisuus, monimuotoisuus ja taiteellisuus veivät minut mennessään.
Tanssi on antanut suunnattoman paljon sisältöä ja väriä elämääni. Koen olevani etuoikeutettu saadessani tehdä työtä mistä nautin!

Olen valmistunut tanssinopettajaksi Turun AMK:n taideakatemiasta. Tanssitaustastani löytyy baletin, jazzin ja nykytanssin lisäksi useita muitakin tanssilajeja, joita olen opiskellut niin kotimaisten kuin kansainvälisten opettajien johdolla.

Irina opettaa koulussa balettia, nykytanssia ja jazzia.
Yhteys: irinasorsa@hotmail.com

Olga Mironenko

Pitkän tanssiuran Venäjällä tehnyt Olga on Pietarin Vaganova Akatemiasta valmistunut balettitanssija, baletinopettaja ja ohjaaja. Olga on vahva alan osaaja Marius Petipan, Mihail Fokinin ja Léonide Massinen balettien syntysijoilta.

Olga opettaa koulussa aikuisbalettia ja baletin repertuaaria.

Ruusa Orpo

Naantalin tunneilla Raijan apuopettajana toimiva Ruusa on viime kevään ylioppilas. Tanssia Ruusa on harrastanut 4-vuotiaasta lähtien kolussamme että kansainvälisillä kursseilla. Tanssien tulkitsijana Ruusa on ihana.

Ruusan työskentely on tavoitteellista ja monipuolista. Hän on kiva ja kiltti, mutta tietää myös, kuinka nilkka ojennetaan! Ruusa on hyvä esikuva sekä lapsille että nuorille.